Brokuł w roli głównej - 6 pomysłów na wykorzystanie go w kuchni

Brokuły są niecenionym źródłem witamin, składników odżywczych i sulforafanu - silnego przeciwutleniacza. To dzięki nim brokuły pomagają chronić nasz organizm przed rakiem, przeciwdziałają wrzodom żołądka, anemii, a także dobroczynnie wpływają na narząd wzroku oraz regulują poziom cukru we krwi. To dlatego brokuł jest uznawany za jedno z najzdrowszych warzyw na świecie. Warto wprowadzić go do swojej dirty - poniżej znajdziesz kilka pomysłów, jak wykorzystać go w kuchni.

Podziel się:

Makaron z łososiem w towarzystwie brokuła to idealny pomysł na szybki, zdrowy i pyszny obiad. Lekarze i dietetycy zalecają, aby przynajmniej 2 razy w tygodniu jeść ryby. Łosoś jest cennym źródłem kwasów omega-3 i omego-6 oraz witamin z grupy B.

A czy wiedzieliście, że zjedzenie jednej porcji łososia zaspokaja dzienne zapotrzebowanie organizmu na jod i potas? Kiedy do ryby dodamy odpowiednio ugotowanego brokuła, wówczas otrzymamy prawdziwą bombę odżywczą :). Smacznego!

Brokuły zapiekane pod sosem beszamelowym są świetnym dodatkiem do dań głównych, gdyż mają delikatny smak, dzięki któremu ładnie komponują się z mięsami, dlatego z powodzeniem mogą zastąpić tradycyjną surówkę czy sałatkę.

To danie sprawdzi się także jako szybka i zdrowa przekąska. Spróbuj koniecznie!

Wegekotlety z brokuła? — czemu nie! Jeżeli znudziły ci się tradycyjne mięsne kotlety — to ten przepis musisz koniecznie wypróbować.

Kotleciki z brokuła to zdrowe i lekkie danie, które posmakuje dzieciom i przekona każdego zagorzałego mięsożercę, że dania warzywne także mogą być pyszne i ciekawe ;).

Kremowa zupa z brokułów jest łatwa i szybka w przygotowaniu, a do tego smaczna i zdrowa. Z powodzeniem może odegrać rolę przystawki podczas uroczystego obiadu, a także sprawdzi się jako sycący chłodnik. Krem z brokułów to zupa uniwersalna - też tak sądzisz? :)

Tarta sprawdzi się o każdej porze dnia i roku, można przygotować ją zarówno z owocami, jaki i warzywami, dlatego możemy określić ją mianem dania uniwersalnego.

Poniżej znajdziesz przepis na pyszną wytrawną tartę z brokułami i szynką, która świetnie odegra rolę bezglutenowego obiadu, a może podwieczorka lub kolacji…? Sprawdź sam! :)

A może brokuł na śniadanie? Pyszny i odżywczy koktajl z brokuła i kiwi doda ci energii na resztę dnia.

Kiwi, dzięki zawartości błonnika pozytywnie wpływa na przemianę materii oraz jest niskokaloryczne, dlatego należy koniecznie wprowadzić go do diety odchudzającej. Przygotuj koktajl z kiwi i brokułem na śniadanie, a zobaczysz, że ten dzień będzie udany!

Zobacz również: Zapraszamy do otwartej kuchni Michała Molendy

Także w kategorii Przepisy:

6 ciekawych pomysłów na lazanię Warzywa dobrze nadziane Owsianka nie musi być nudna! 5 pomysłów na mrożoną herbatę 6 przepisów na niezwykłą kawę Kawa jak z ekspresu bez ekspresu - to możliwe! Najlepsze koktajle z warzyw i owoców Czas na agrest! Pyszne pesto z orzeszkami pinii Smaczne desery, które przyrządzisz w mniej niż 30 minut Naleśniki, które zawsze się udają Pyszny, domowy budyń Pyszny i pożywny koktajl z białych truskawek Jedzmy pokrzywę! Niebanalny pomysł na pierogi z jagodami Pyszne, bezglutenowe śniadanie Groszek cukrowy w roli głównej Włoska sałatka z kozim serem Jak przygotować domową lemoniadę? Maliny inaczej, czyli malinowy sos na słono Tarta z jeżynami Rozsmakuj się w chłodnikach Pyszne domowe lody. To nie takie trudne! Bananowe sushi