Łosoś na 6 sposobów

Łosoś stał się jedną z najczęściej spożywanych ryb w Polsce - i bardzo dobrze, gdyż jest nie tylko smaczny, ale także bardzo zdrowy. Pomimo tego, że zawiera dużo tłuszczu, to osoby będące na diecie nie powinny się do niego zrażać - łosoś, owszem, jest tłustą rybą, ale zawarte w nim wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 są tym, co w łososiu najcenniejsze dla nas, ponieważ ludzki organizm nie potrafi sam ich wytworzyć, dlatego muszą one znaleźć się w pożywieniu. Zatem nie pozostaje nic innego jak przygotować na dzisiejszy obiad łososia! Poznaj kilka pomysłów jak to zrobić.

Podziel się:

Sałatka makaronowa z łososiem pieczonym — brzmi pysznie i tak też smakuje. Dodatkowo pięknie się prezentuje, dlatego świetnie sprawdzi się jako wykwintna przekąska podczas uroczystego obiadu albo po prostu, smaczny i zdrowy podwieczorek dla twojej rodziny.

Łosoś w towarzystwie malin przyrządzonych na słono - niecodzienne połączenia, ale bardzo smaczne :). Maliny zawierają liczne kwasy organiczne, lotne związki zapachowe i pektyny, dlatego dobroczynnie wpływają na nasze zdrowie.

Dodatkowo maliny są cennym źródłem potasu, magnezu, żelaza i wapnia oraz są bogate w witaminy C, E oraz z grupy B, a w połączeniu z łososiem gwarantują nie tylko niezwykłe doznania smakowe, ale i moc prozdrowotnych składników dla organizmu.

Smacznie, prosto, a przede wszystkim zdrowo, to celna definicja łososia z kukurydzianą salsą z awokado.

Łosoś dzięki swojemu uniwersalnemu smakowi komponuje się świetnie prawie ze wszystkimi produktami spożywczymi, a przygotowanie go z awokado na pewno jest strzałem w dziesiątkę!

Pyszna zupa z łososia z dodatkiem fenkułu, pora, awokado i grejpfruta. Owoce przełamują rybny smak zupy i dodają jej świeżości. Całości dopełnia koper włoski. Na pewno nie oprzesz się tej zupie — spróbuj koniecznie.

Oto kolejny przepis na łososia i znowu z awokado, ale tym razem z mango oraz kaszą jaglaną.

Mango jest zaliczane do jednych z najzdrowszych i najsmaczniejszych owoców na świecie — zawiera wiele witamin i składników odżywczych, m.in.: witaminy A, B, C i E oraz miedź, potas i magnez. Natomiast prozdrowotne właściwości kaszy jaglanej są bezcenne dla naszego zdrowia.

Naleśniki ze szpinaku z serem i wędzonym łososiem to pomysł na niecodzienne, wytrawne, zielone danie, które niesamowicie prezentuje się na talerzu.

Przygotujesz je łatwo, co prawda trzeba chwilę postać nad patelnią, kiedy smażymy naleśniki, ale ich smak zrekompensuje nam poświęcony czas w stu procentach!

Zobacz również: Zapraszamy do otwartej kuchni Michała Molendy

Także w kategorii Przepisy:

Przepis na placki ziemniaczane Słodko, ale zdrowo. Sześć przepisów na ciasta z warzyw Tatar idealny - jakie mięso wybrać? Jak dobrać dodatki? Karp w galarecie - najlepszy przepis i porady, jak sklarać galaretę W czym tkwi sekret barszczu ukraińskiego? 6 przepisów na dania z buraków Kasza gryczana w 12 niesamowicie smacznych odsłonach Sylwestrowe przekąski last minute, które przygotujesz w mniej niż 30 min! Przepis na domowe gołąbki z mięsem i ryżem Wiem co zjem - weekendowe gotowanie Tanie danie - przepis na zakręcone mini pizze Pieczarkowy zawrót głowy. TOP 10 przepisów z wykorzystaniem pieczarek