Co jeść w pracy?

Kiedy jesteśmy pochłonięci wirem pracy, a dodatkowo za oknem prawie trzydziestostopniowy upał, wówczas nie mamy czasu ani ochoty na jedzenie czegokolwiek. Jednak pamiętajmy, że drugie śniadanie czy lunch to bardzo ważne posiłki w naszej diecie i nie należy o nich zapominać. Dlatego warto przed wyjściem do pracy zaopatrzyć się w coś, co dostarczy twojemu organizmowi odpowiednią dawkę składników odżywczych i energii.

Przemyślane drugie śniadanie

Przerwa na drugie śniadanie nie trwa długo, więc z reguły nie mamy czasu na przygotowanie skomplikowanych i czasochłonnych posiłków, dlatego zazwyczaj sięgamy po słodką przekąskę lub niezdrowe zupki w proszku. Po zjedzeniu takich "przysmaków" głód zaspokoimy na krótko, a jedyne co dostarczamy naszemu organizmowi, to konserwanty i puste kalorie.

Natomiast rezygnacja z drugiego śniadania w czasie pracy także nie jest rozsądnym pomysłem, gdyż pomijając posiłek spowalniamy metabolizm, poziom koncentracji znacznie spada, a wieczorem, po powrocie z pracy, objadamy się, co zdecydowanie nie wpływa pozytywnie na nasz organizm. Dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest wcześniejsze przygotowanie posiłku w domu.

Maksymalne odstępy między posiłkami nie powinny przekraczać 6 godzin, a optymalna przerwa pomiędzy nimi to 3–4 godziny, dlatego w ciągu 8-godzinnego dnia pracy należy choć raz coś przekąsić. Najlepiej jeśli pomyślisz o tym wcześniej i przygotujesz drugie śniadanie przed wyjściem do pracy — zaoszczędzisz czas i nie wydasz fortuny na dania z baru czy stołówki, a dodatkowo wiesz co jesz, bo wszystko przygotowałeś własnoręcznie.

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, ale drugie śniadanie jest równie istotne, a naprawdę niewiele potrzeba, by w pracy odżywiać się rozsądnie i zdrowo. Kanapki na bazie pełnoziarnistego pieczywa z dużą ilością świeżych warzyw powinny wystarczyć, by produktywnie wykorzystać czas pracy. Ale jeśli lubisz przekąszać coś co chwilę, pokrój marchewkę, paprykę, brokuł, kalafior, rzodkiewki — wybierz warzywa, które lubisz — zapakuj w pojemniczek i postaw przed sobą — takie podjadanie na pewno wpłynie dobrze na twój organizm, zaspokoi głód i doda energii.

Owsianka lub jogurt naturalny z dodatkiem musli i łyżeczką ziarenek chia sprawdzi się świetnie w upalne dni. Tak samo jak owoce — nie zapominajmy o nich, gdyż są źródłem wielu witamin i cennych składników odżywczych, dlatego warto zawsze mieć pod ręką jabłko, banana czy pomarańczę.

Jedz zdrowo także w pracy

Są w pracy takie dni, że nie masz czasu na nic i wciągnięty w wir obowiązków zapominasz o jedzeniu. Na to także jest rozwiązanie - miej zawsze przy sobie jakieś szybkie, ale zdrowe przekąski: suszone owoce, orzechy, baton zbożowy czy wafle ryżowe. Zaspokoisz głód i nie stracisz cennego czasu na przygotowanie czegoś do jedzenia w czasie pracy.

Zobacz również: Kuchenne pomysły na wyciągnięcie ręki. Poznajcie smaczne blogi

Pożywna sałatka ze świeżych warzyw także jest dobrym pomysłem na zdrowe drugie śniadanie. Przygotowanie jej nie zajmie dużo czasu, a składniki odżywcze w niej zawarte wpłyną pozytywnie na nasz organizm. Jedyne czego potrzebujesz to:

  • świeże warzywa (dodaj jakie lubisz),
  • gotowana lub wędzona pierś z kurczaka,
  • ser feta,
  • oliwa z oliwek,
  • świeże listki bazylii,
  • pestki dyni lub słonecznika i gotowe!

Koniecznie pamiętaj o piciu dużej ilości płynów — zwłaszcza w upalne dni. Specjaliści z Instytutu Medycznego w USA zalecają, aby dzienna dawka wody dla kobiet wynosiła minimum 2,7 litra, a dla mężczyzn 3,7 litra. Jest ona niezwykle ważnym elementem w zbilansowanej diecie, gdyż wypłukuje toksyny i transportuje składniki odżywcze do komórek, dlatego nie można o niej zapominać.

Zadbaj o siebie i zacznij jeść drugie śniadanie, a na pewno zaczniesz wyglądać i czuć się zdrowiej, a twój szef będzie zadowolony z dobrego pracownika.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Porady kulinarne:

Rozszyfrowujemy E z produktów Jesteś tym, co jesz Zamienniki cukru Warzywa i owoce z najmniejszą zawartością kalorii Sprawdź, które owoce są najzdrowsze i jak je przyrządzić Sztuka pieczenia muffinek - od czego zacząć? 6 faktów o zamiennikach cukru Co to jest BLW i dlaczego wychwalam je pod niebiosa? Dlaczego rabarbar należy zbierać tylko do połowy czerwca? Jak jeść kraby? Jak dobierać przyprawy do potraw? Pieczenie i grillowanie kraba Co dodawać do smoothie? Najlepsze składniki Czy słyszałeś o zarodkach pszennych? Dlaczego warto je włączyć do diety? W tych produktach jest najwięcej magnezu Bogate właściwości marchewki Wartości odżywcze komosy ryżowej Właściwości kakao, czyli dlaczego warto sięgać po "pokarm bogów" Jaki jest najlepszy rodzaj czekolady? Jadalne kwiaty Trujące kwiaty Wegańskie książki kucharskie, które spodobają się też mięsożercom Jedzenie, które uszczęśliwia (dosłownie!) Domowa pizza jak włoska! Doprowadź ją do perfekcji